10 Rzeczy Do Kupienia Podczas Przygotowywania Się Do Maratonu

10 Rzeczy Do Kupienia Podczas Przygotowywania Się Do Maratonu

Ostatnio pisaliśmy o 10 rzeczach, które przydadzą się każdemu biegaczowi. Sprawdzeniem swoich możliwości i zwieńczeniem uprawiania biegania jest udział w maratonie. W naszym artykule podpowiemy co warto zakupić, by przygotowania do maratonu przebiegły pomyślnie i by maraton zakończył się sukcesem w postaci dotarcia do mety.

1.Ubranie

W artykułach o bieganiu będziemy zawsze podkreślać, że odpowiednie ubranie to podstawa. Jeśli chcemy brać udział w maratonie to ubranie termoaktywne jest niezbędne, gdyż odprowadzi wilgoć i zapewni komfort. Dodamy jeszcze, że niewskazana jest bawełna, ponieważ wchłania pot i sprawia, że nasze ciało się ochładza, a wtedy łatwo o przeziębienie.

Ciuchy

10 Rzeczy Które Przydadzą Się Każdemu Biegaczowi

2.Buty

Buty na równi z ubraniem są podstawą. Jeśli chcesz startować w maratonie to pewnie masz już sprawdzone buty. Trzeba jednak pamiętać, że buty jak wszystko inne zużywają się i nie należy ich nosić po przebiegnięciu ok. 400-500 km. Wysoko prawdopodobne jest, że zużyte buty mogą powodować otarcia i rany.

Butyyy

3,4.Okulary, krem UV

Podczas biegania długich dystansów (właśnie takich jak na maratonie) nasza skóra jest poddana szkodliwym działaniom promieni słonecznych. Warto zapatrzeć się w krem z filtrem ochronnym 50 SPF, który uchroni Cię skutecznie przed szkodliwym działaniem słońca. Warto również zainwestować w okulary przeciwsłoneczne, które także będą posiadały odpowiedni filtr UV.

Okulary

Jakie Urządzenia Ułatwią Nam Zdrowy Styl Życia?

5.Stoper

By dowiedzieć się w jakiej jesteśmy kondycji i na jaki wysiłek możemy sobie pozwolić wystarczy się sprawdzić. Jak?! W Bardzo prosty sposób. Wystarczy wyjść z domu, włączyć stoper i biegnąć przed siebie tak długo, jak da się radę. Ilość minut to punkt odniesienia, do kolejnych biegów.

Stopeeeer

6.Pulsometr

Tętno podczas biegu powinno być komfortowe. Co to znaczy? Tętno komfortowe nie powinno przekraczać 65 - 75%. Dzięki temu nie będziemy się forsować, a co za tym idzie możemy więcej przebiec. Tętno maksymalne obliczysz odejmując od 205 połowę swojego wieku.

Pulsometrrr

7.Monitor spania

Po dużym wysiłku fizycznym organizm musi się zregenerować. Nic lepiej nie działa na organizm jak spanie. Jeśli sypiasz po 5 godzin na dobę bądź dłużej, ale po przebudzeniu czujesz się zmęczony i nie masz siły na bieganie to warto zainwestować w monitor snu. Dzięki temu urządzeniu będziesz wiedział jak przebiega Twój sen i będziesz mógł wprowadzić zmiany. Efektywny sen, zapewni z pewnością efektowny wysiłek.

Spaaanie

Akcesoria Sportowe Na Lato Dla Aktywnych

8.Bidon

Nawadnianie jest niezbędne podczas wysiłku. Nie możemy dopuścić do odwodnienia naszego organizmu, gdyż prowadzi to do spustoszenia organizmu. Maratończyk wykonuje ogromną prace biegnąc taką ilość km, dlatego powinien nawadniać się regularnie! Bidon z wodą albo napój izotoniczny, który pomoże uzupełnić mikroelementy to podstawa.

BieganiePicie

9.Smartphone

Smartphone są przydatne dla biegaczy nie tylko ze względu na to , że można ściągnąć na niego różnego rodzaju aplikacje, które ułatwią i urozmaicą wysiłek. Trzeba wspomnieć o tym, że biegając może nam się coś przytrafić np. zostaniemy ranni lub zgubimy drogę. Telefon zapewni nam kontakt i umożliwi wezwanie pomocy w razie potrzeby.

Telefffon

Ranking Telefonów Komórkowych Do 1500 zł - Sprawdź TOP 10!

10. Laptop

Laptop jest bardzo przydatnym urządzeniem dla osób przygotowujących się do maratonu. Dzięki notebookowi możemy wyszukać różnorakie informacje np. jak dokładnie będzie wyglądał maraton, porady specjalistów. W sieci znajduje się też mnóstwo blogów czy forów, na których można znaleźć wsparcie innych maratończyków itp.

Sooony

Zestawienie Laptopów - TOP 10 Hitów Z Października 2014

Obejrzyj inne materiały na VideoTesty.pl
blog comments powered by Disqus
more