Badacze Wymyślili Panel Dotykowy w Sprayu - Electrick

Badacze z Carnegie Mellon University dokonali przełomowego odkrycia - udało im się opracować specjalną farbę w sprayu, dzięki której możemy zmienić dosłownie wszystko w sprawne panele dotykowe. Ten nietypowy wynalazek ma już nawet swoją nazwę: Electrick.

Electrick używa specjalnego algorytmu, dzięki któremu jest w stanie "wyczuć" nacisk użytkownika na dany punkt, analizując zmiany w przepływie prądu na pomalowanej sprayem powierzchni. Ta sztuczka z naukowego punktu widzenia to tomografia pola elektrycznego, która w zasadzie polega na sekwencyjnym przepuszczaniu energii przez elektrody i rozpoznawaniu wszelkich zmian w napięciu.

Nowoczesne akcesoria komputerowe w przystępnych cenach - sprawdź to >>>

Cały wynalazek jest jeszcze we wczesnej fazie, jednak z opublikowanych przez odkrywców nagrań wynika, że sprawdza się naprawdę dobrze. "Namalowany" touchpad nie jest wprawdzie tak dokładny i precyzyjny, jak te znane z komputerów czy telefonów komórkowych, jednak jego elastyczna forma przysłania wszelkie mankamenty. Nie jest to pierwsze podejście ludzkości do tego typu wynalazku, jednak dotychczasowe próby kończyły się porażkami.

Electrick w akcji

Nowoczesne notebooki - porównania, testy, recenzje - sprawdź, zanim kupisz >>>

Najciekawszą funkcją owego sprayu jest to, że można nim pomalować praktycznie wszystko i będzie to działało dokładnie tak, jak powinno. Podczas eksperymentów próbnie malowano powierzchnie o dużej, kilkumetrowej powierzchni. Wynalazek wypróbowywano też na żelowym mózgu o nieregularnych kształtach, a także na gitarze elektrycznej i we wszystkich wypadkach dotyk był lokalizowany całkiem precyzyjnie (próg błędu = 1 cm).

Laptop do Pracy? Mamy dla Ciebie 5 Propozycji!

Nie pozostaje nic innego, jak czekać, aż Electrick trafi do dystrybucji.

Jakie telefony komórkowe są najlepsze?

Aby dodatkowo ułatwić wybór przedstawiamy Wam najpopularniejsze obecnie modele wg. rankingu telefonów komórkowych z 8/2017. Przed podjęciem decyzji o zakupie nowego produktu, koniecznie sprawdź, które telefony komórkowe warto kupić.

Poz.ObrazekNazwaGdzie kupić?
1Doogee Mix 4GB/64GB Dual Sim Czarny Doogee Mix 4GB/64GB Dual Sim CzarnyBest of the best!
2Xiaomi Mi Mix 128GB Dual Sim Czarny Xiaomi Mi Mix 128GB Dual Sim Czarny Sprawdź sam
3Samsung Galaxy S8 G950F 64GB Czarny Samsung Galaxy S8 G950F 64GB Czarny Ten ma niezłą cenę!
4Philips V377 Philips V377 Polecany model
5Apple iPhone 7 32GB czarny Apple iPhone 7 32GB czarny Sprawdź tutaj

Zobacz więcej propozycji: Wyjątkowy Ranking TOP 30 Smartfonów!

Obejrzyj inne materiały na VideoTesty.pl