PODPOWIEDZI:
Videotesty.pl

Badacze Wymyślili Panel Dotykowy w Sprayu - Electrick

Badacze z Carnegie Mellon University dokonali przełomowego odkrycia - udało im się opracować specjalną farbę w sprayu, dzięki której możemy zmienić dosłownie wszystko w sprawne panele dotykowe. Ten nietypowy wynalazek ma już nawet swoją nazwę: Electrick.

Electrick używa specjalnego algorytmu, dzięki któremu jest w stanie "wyczuć" nacisk użytkownika na dany punkt, analizując zmiany w przepływie prądu na pomalowanej sprayem powierzchni. Ta sztuczka z naukowego punktu widzenia to tomografia pola elektrycznego, która w zasadzie polega na sekwencyjnym przepuszczaniu energii przez elektrody i rozpoznawaniu wszelkich zmian w napięciu.

Cały wynalazek jest jeszcze we wczesnej fazie, jednak z opublikowanych przez odkrywców nagrań wynika, że sprawdza się naprawdę dobrze. "Namalowany" touchpadnie jest wprawdzie tak dokładny i precyzyjny, jak te znane z komputerów czy telefonów komórkowych, jednak jego elastyczna forma przysłania wszelkie mankamenty. Nie jest to pierwsze podejście ludzkości do tego typu wynalazku, jednak dotychczasowe próby kończyły się porażkami.

Electrick w akcji

Najciekawszą funkcją owego sprayu jest to, że można nim pomalować praktycznie wszystko i będzie to działało dokładnie tak, jak powinno. Podczas eksperymentów próbnie malowano powierzchnie o dużej, kilkumetrowej powierzchni. Wynalazek wypróbowywano też na żelowym mózgu o nieregularnych kształtach, a także na gitarze elektrycznej i we wszystkich wypadkach dotyk był lokalizowany całkiem precyzyjnie (próg błędu = 1 cm).

Elektryczna Deskorolka w Promocji za 1299zł. Sprawdź

Nie pozostaje nic innego, jak czekać, aż Electrick trafi do dystrybucji.

Jakie telefony komórkowe są najlepsze?

Aby dodatkowo ułatwić wybór przedstawiamy Wam najpopularniejsze obecnie modele wg. rankingu telefonów komórkowych z 11/2017. Przed podjęciem decyzji o zakupie nowego produktu, koniecznie sprawdź, które telefony komórkowe warto kupić.

Poz.ObrazekNazwaGdzie kupić?
1Apple iPhone 7 32GB czarny Apple iPhone 7 32GB czarnyBest of the best!
2Samsung Galaxy S8 G950F 64GB Czarny Samsung Galaxy S8 G950F 64GB Czarny Sprawdź sam
3Xiaomi Redmi Note 4 32GB Dual Sim Czarny Xiaomi Redmi Note 4 32GB Dual Sim Czarny Ten ma niezłą cenę!
4Samsung Galaxy S7 Edge G935 32GB Czarny Samsung Galaxy S7 Edge G935 32GB Czarny Polecany model
5Xiaomi Mi 6 64GB Dual Sim Czarny Xiaomi Mi 6 64GB Dual Sim Czarny Sprawdź tutaj

Zobacz więcej propozycji: Ranking TOP 30 Najciekawszych Smartfonów!

Obejrzyj inne materiały na VideoTesty.pl